Monday 28 March 2011

bila lelaki rasa diri mereka, BETUL

Dekat facebook aku, kalau bab-bab aku ternampak orang yang mengomen tuh, especially lelaki dan mereka merasakan mereka betul, aku akan menyerang balik sama ada dengan cara yang berhemah atau pun 'puji-pujian'. Yeah, tak semua manusia perfect, memang tkda pun yang perfect dalam dunia ni. Tapi kaum lelaki seringkali merasakan diorang ada kuasa veto nak permainkan perempuan, dan diorang ingat hati perempuan macam peha ayam. kalau keras, diorang takmau dah, kalau sedap dan enak sehingga menjilat jari, diorang sayang nak habiskan. HUH KOME PAHAM APA AKU CAKAP NI?!! So, semalam ada seorang kakak ni, post macam ni kat fb dia..

JANGAN ANDA MARAH BILA SESEORANG PEREMPUAN ITU TERLALU MENGAMBIL BERAT TENTANG DIRI ANDA AKAN TETAPI, RISAULAH BILA PEREMPUAN ITU TIDAK MEMPEDULIKAN ANDA UNTUK SELAMA-LAMANYA...

Here I go, hahaha *mule dh mule dh* hati aku dah terbakar dan tercabar bila seorang lelaki budiman ni comment kat wall post dia..

'dapat rumah buruk xpa,dpt hp buruk pun xpa,dapat kereta buruk pon xpa,dapat laki ske mara2 pn xpa,dpt suami ske kawen lg pn xpa,dpt suami tau tdo je pn xpa, asalkan mendapatkan keredhaan Allah'

JENG JENG JENG. ni jawapan aku.. (tapi ni baru sikit aku 'puji' lelaki ni)

'sebab lelaki fikir yang 'mendapatkan keredhaan Allah' tula yang diorang ingat diorang bole buat perempuan mcmtu, mmg la kita hidup untuk mendapatkan keredhaan Allah tapi kita kene usaha jugak seperti MENJADIKAN RUMAH ITU LAWA, HANDPHONE ITU CANGGIH, KERETA YANG CANGGIH, DAN LELAKI KAU JANGAN NK SUKA MARAH SANGAT MACAM KAU SORG JEA YANG BETUL KAT DUNIA NI * peace.

See, bersopan kan aku, ada peace lagi tuu. Kita ni memang lumrah manusia nak something yang terbaik untuk diri kita sendiri, tapi kalau kita dah dapat, kita tak reti nk hargai seperti orang yang sayang dekat kita especially to guys, kome ni kan nak yang cantik jea kan, macam la kome ni hensem bebenor, bila korang tak hensem barula terhegeh-hegeh setia sebab kome sedar diri kome tak hensem, ce kalau kome ni hensem macam Shah Jaszle, Hah! kemain lagi nak bermadu asmara lebih dari satu.Maria Farida tuh yang hot dan gebu gile tuu pon Shah Jaszle ni buta, still main asmara dengan perempuan lain. tapi takpa, dia hensem, aku bole terima.

KAU HANDSOME TAK?






No comments:

Post a Comment